Dag 1 en 2: Kampen - Göteborg - Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Justin en Marijke - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2: Kampen - Göteborg - Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Justin en Marijke - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2: Kampen - Göteborg - Stockholm

Door: Justin

Blijf op de hoogte en volg Justin en Marijke

30 Januari 2017 | Zweden, Stockholm

Dag 1, Kampen- Göteborg 486 km:
Afgelopen zondag mooi op tijd opgestaan. We wilden tussen 8 en 9 uur 's ochtends vertrekken en om half negen zaten we in de auto.
De eerste etappe naar Kiel was begonnen!

Op de Duitse Autobahn nog even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de auto uit te proberen. Helaas niet verder gekomen dan 180 km/h, op de terugweg misschien nog een poging.
Rond 2 uur waren we, ruim op tijd, bij de boot in Kiel. Aangezien we pas om 4 uur de boot op konden, zijn we het centrum even ingegaan om een kop koffie te drinken. Heel veel meer is er in Kiel ook niet te doen op zondag.

Klokslag 4 uur mochten we de boot oprijden en konden we onze hut opzoeken. We waren redelijk vermoeid, dus hebben we na het eten lekker op tijd ons bed opgezocht. I het donker was er buiten toch niet zo heel veel te zien.
Marijke had uiteraard alle mogelijke middelen gebruikt om zeeziekte te voorkomen. En met succes!! De pillen en de polsbandjes hebben er, mede door de rustige zee, voor gezorgd dat ze niet zeeziek is geworden!

De volgende ochtend kwamen we met, helaas, grijze lucht aan in Göteborg. Maar de kust was hoe dan ook erg mooi.

Dag 2, Göteborg - Stockholm 476 km:

Eenmaal aan land gekomen begon de zoektocht naar de juiste weg richting Stockholm. De borden wilden ons via de E20, maar wij wilden via de 40. Na wat zoeken, bleken we toch de goede kant op te zijn gegaan.
De wegen zijn behoorlijk goed in Zweden, maar de maximum snelheid ligt wat lager. Meestal was het niet harder dan 110 km/h en bij de steden 70 - 80 km/h. Ook zijn de wegen enorm vies. De meeste Zweedse nummerplaten waren niet meer te lezen. Onze auto zal er met een paar dagen ook ongeveer zo uitzien.

Rond het middaguur waren we halverwege en was het tijd voor de lunch. We besloten dat het slim was om een warme lunch klaar te maken op de parkeerplaats. Tenslotte is iedere dag uiteten gaan erg duur en in ons hotel zouden we niet kunnen koken.
Onze lunch was dus kant en klare pasta carbonara, gekookt op een primus op de parkeerplaats. En dat ging nog verassend goed ook!

Halverwege de middag kwamen we aan in Stockholm. Eenmaal het hotel gevonden, begon de jacht naar een parkeerplaats. Deze zat namelijk niet bij de prijs inbegrepen. Na wat mopperen en navragen hoe we de Zweedse borden moesten lezen, vonden we relatief dichtbij een plekje.

Op de hotelkamer hebben we nog even een broodje gegeten. En we zijn nu net terug van een rondje lopen. Morgenochtend gaan we Stockholm echt verkennen en overmorgen rijden we richting Sundsvall.